Sidang tergempar DUN Perak 3 Mac - Zambry Ada 2 Pilihan?

|

MB Haram Perak yang baru masih ada 2 talian hayat untuk digunakan ketika ini. Tetapi beliau perlu melakukannya dalam masa 3 hari saja lagi mulai sekarang! hehe, sempat ke mamak?

Pilihan Pertama:
Zambry tetap hadir ke Sidang Dun tersebut dengan harapan dapat masuk juga dengan 6 ekor...ops, maaf....6 exconya dan tiga (yang ni baru layak digelar ekor) katak yang melompat keluar untuk menyokong BN. Dan apabila rayuannya tidak dilayan oleh YDP Speaker Dun, jadi dengan automatiknya beliau akan bercuti atau dengan istilah yang lebih tepat lagi 'makan gaji buta' selama 18 bulan.

Apabila usul percaya atau tidak percaya dilakukan terhadap YAB Nizar sebagai MB yang masih sah, secara undang-undang, beliau dengan tidak syak lagi akan terus menjadi MB sehingga 18 bulan yang akan datang tanpa sebarang gangguan daripada Najib, Zahid, dan Zambry lagi sepanjang tempoh itu.

Zambry bersama 6 jahanam itu bolehlah bersabar sedikit (18 bulan je) untuk duduk di luar pintu masuk DUN. Selepas tempoh berkenaan, beliau boleh mengusahakan semula untuk membawa usul tidak percaya terhadap YAB Nizar sebagai MB Perak. Itupun kalau Speaker terima la usul tu (macam Pandikar tak terima usul Wan Azizah dan Anwar dulu) la...heheh, sabar je lah ek...

Pilihan Kedua:
Zambry boleh terus berlari sambil menangis (mengadu kat Najib dulu kot) minta simpati mana2 pihak yang boleh beri bantuan (mana nak ada dah orang nak tolong hang mamak oi...). Dengan itu, terpaksalah beliau dengan rasa rendah diri menyembah Sultan Perak untuk bubarkan DUN bagi membolehkan beliau terus bekerja sebagai Adun (aku takmau cuti la...18 bulan tu, lama sangat la, buat pi lah pilihanraya balik, kot2 boleh menang).

Kali ni entah jadi ke tak Dun dibubarkan... Kalau Nizar minta dulu baginda tak perkenankan, mana la tau bila tengok muka mamak yang jernih ni, lembut pulak hatinya nak perkenankan permintaannya itu. Dan masa tu, institusi Sultan akan dijulang semula kerana inilah yang dinanti-nantikan oleh rakyat di negeri Perak. Daulat Tuanku! Mudah-mudahan berjalan dengan lancar hendaknya...

Kesimpulannya, Zambry...mana satu talian hayat yang hendak digunakan??? Jawapannya......(selepas ini)...huhu...

0 ulasan:

Catat Ulasan